Еволуцијата на Nike

1965: Брендот е роден
Nike е основан во 1965 година, оригинално под називот BRS, од атлетичарот Фил Најт од Универзитетот од Орегон и неговиот тренер Бил Боуерман. Компанијата на почетокот работела како дистрибутер за јапонски производител на спортски обувки, но брзо пораснала. Во 1966 година, BRS ја отвора првата продавница во Санта Моника, Калифорнија.
1970: Nike го надминува Adidas
Фокусирајќи се за креирање обувки за широка палета на спортови, Nike во 1970 година го надминува Adidas и станува бренд без директна конкуренција. Ова трае до осумдесеттите и конкуренцијата со Reebok.
1971: Претставен е Nike дизајнот
Првата патика која го носела легендарното лого какво што го знаеме денес била „копачка” за фудбал во 1971 година. Откако деловните односи со јапонската компанија Onitsuka Tiger биле прекинати, компанијата лансирала сопствена линија патики на кои го поставила логото Nike.
1978: BRS официјално се преименува во Nike
По преименувањето на компанијата во Nike, спонорствата на познатите спортисти стануваат клучната маркетинг алатка на Nike која ja гради сликата за брендот.
1980: Eкспанзија на производството
До 1980 година, Nike ja шокираше конкуренција освојувајќи 50% удел од пазарот на патики во САД, а ја прошири производната линија опфаќајќи нови спортови, како и региони низ целиот свет.
1984: Nike потпишува договор за спонзорство со Мајкл Џордан
Брендот привлекуваше внимание со спонозрирање на познати спортисти, но најголем публицитет на брендот му донесе потпишувањето на договорот со Мајкл Џордан во 1984 година. 
1987: Apple го тужи Nike за 15 милиони
Поради неовластено користење на песната Revolution на Битлси во реклама, Nike беше принуден да плати 250.000 долари на Capitol Records, кои ги поседуваат правата на песните на групата. Аpple исто така се обиде да профитира од ова, тужејќи го Nike за 15 милиони за употреба на песната без нивно одобрение, но тужбата била повлечена благодарение на  Јоко Оно, вдовицата на Ленон, која поседувала акции во Apple.
1988: Роден е “Just Do It”
Nike и маркетинг агенцијата Wieden+Kennedy креираа многу успешни ТВ и принт реклами, но ниедна не беше поуспешна  од фразата употребена во кампањата од 1988 година “Just Do It”.
1990: Nike e жестоко критикуван за експлоатација на детски труд
Во 90-тите, Nike се соочи со жестоки критики за употреба на детска работна сила во фабриките за фудбалски топки во Камбоџа и Пакистан.
1995: Nike потпишува долгорочни договори со FIFA
До 1995 година, Nike за своите кампањи ги користеше партнерствата со фудбалските репрезентации на Бразил и САД, а во Англија со фудбалскиот клуб Арсенал.
2006: Извршниот директор Перез го напушта Nike
На 26-ти јануари, извршниот директор Вилијам Перез ја напушти компанијата поради несогласувања, а беше заменет од Марк Паркер кој дојде во Nike во 1979.
Nike денес

ТОП10 ОК ?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 20ОТ О